Manai tautai

Es dzīvoju, un Jums būs dzīvot!

Latvijas veiksmes stāsta neveiksme nr.1- bērni, jaunieši un izglītības lejupslīde vispārējās sabiedrības nabadzības pieauguma kontekstā.

Autors Draugu draugs

 Katru gadu ap šo laiku Latvijā top zināmi vidusskolēnu, arodskolu jauniešu un arī gados vairs ne tik jauno vakarskolu izglītojamo mācību kvalitātes novērtējumi un eksāmenu rezultāti. Tiek apkopotas visādas statistikas un, kad atkal un atkal, gadu no gada, tiek konstatēta arvien dziļāka krīze formālās izglītības augstākās pārbaudes rezultātos kopumā, tiek meklēti skaidrojumi, pamatojumi un pat vainīgie. 

 Dažkārt tiek uzbrukts ne tikai izglītības sistēmas neefektivitātei, bet arī tiek vainoti paši pedagogi, atstājot novārtā valsts politikas izraisītos cēloņus, kuru ietekme uz bērniem, jaunatni un viņu dzīves kvalitātēm, ieskaitot izglītību, pašizglītības motivāciju un dzīves mērķapziņu un jēgu, noved un aizvedīs daudzus nekurienē.

 Uzdošu mazliet un daļēji retorisku jautājumu:"Kāpēc Latvijas pieaugušo sabiedrība un valsts kopumā pauž pārsteigumu par savu bērnu un jauniešu izglītības līmeņa kritumu un motivācijas trūkumu izglītoties, ja valsts sistēma un daudzi no vecākiem savās ģimenēs nav izvirzījuši  un nav pat aizdomājušies ne par Latvijas kà valsts, ne savas ģimenes īstermiņa un ilgtermiņa sasniedzamajiem mērķiem, vērtībām un dzīves jēgu?"

 Mēs nereti sagaidām, lai nākamā paaudze ir motivētāka par mums pašiem- tas var nostrādāt uz, piemēram, atsevišķiem ļoti centīgiem un pašapzinīgiem, topošiem čempioniem sportā, bet nekad nenostrādās uz sabiedrības nosacīto vairākumu. Un arī sportā ne tuvu katrs izcils treneris spēj sagatavot izcilību, kas līdzinās paša sasniegtajam; vēl mazāk ir to, kas prot rast veidus darīt savus izglītojamos un padotos labākus un meistarīgākus par sevi...

 Paskatīsimies, kā uz mūsu Latvijas bērnu un jaunatnes rezultātiem izglītībā un spējām veidot labāku Latviju atsaucas valstiskās drīz jau trīsdesmitgades valsts jēgas un mērķu formulējuma iztrūkums, turklāt vispārējās nabadzības un genocīdpolitikas kontekstā, ko realizē lv politiski degradēta sistēmiskā pārvalde:

 Par genocīdpolitiku pret Latvijas sabiedrību tās mūsdienu brīvības laikos esmu jau senāk vairākviet rakstījis. Šoreiz aprobežošos vien ar apgalvojumu, ka, vērtējot salīdzinošās kategorijās, kā attīstās Eiropa kopumā, Latvijas valsts pārvalde izceļās ar lejupslīdi vairākās valstiski un nacionāli svarīgās platformās, ieskaitot dzimstību, sociālo taisnīgumu, tiesiskumu, izglītību utt. CILVĒKI LATVIJĀ JŪTAS SAVU TAUTIEŠU UN VARAS FRONTES NODOTI UN PAZEMOTI, NESKATOTIES UZ GODMAŅA, DOMBROVSKA UN CITU NEPAMATOTI DAUDZSLAVĒTO POLITIĶU UZBURTO PASACIŅU PAR "LATVIJAS VEIKSMES STĀSTU".

 Ja, runājot par mūsu jaunatnes izglītību, tās kvalitāti un rezultātiem, mēs palūkotos vecās Eiropas virzienā, mēs pamanītu, ka valstīs, kur pastāv mazākas sociālās plaisas starp trūcīgajiem un "trekno galu", teju kā likums ir redzami arī gadu no gada samērā labi un stabili jaunatnes un nākotnes sabiedrības mācību rezultāti, tiem pat ir tendence uzlaboties.Tas nav vispārinājums, tas nav apgalvojums bez seguma, tā ir faktiskā realitāte un vairāk kā statistika.

Diemžēl mūsu Latvijā statistikai tiek pievērsta lielāka uzmanība, nekā dzīvajiem cilvēkiem, kas tajā mīt... Kādas mums tik nav tās statistikas lv pārvaldes sistēmā?- līdz vēmienam, līdz absurdam!

BET, KUR PALIEK LATVIJAS CILVĒKS KĀ VĒRTĪBA???

TĀDAS NAV, ATSKAITOT LĪMENI- PATĒRĒTĀJS, NODOKĻU MAKSĀTĀJS UN "VĒL LABĀK", JA ESI MUĻĶU NODOKĻU MAKSĀTĀJS(kādam cīga, kādam grādīgā dzira, citam latloto vai azartspēļu dullums) un...

JO ĪPAŠI CIEŅĀ PIE MUMS PARĀDNIEKI, KURI GODPRĀTĪGI PILDA SAVAS SAISTĪBAS un TURPINA VERGOT...

Tā mēs dzīvojam- pa trekno, vieni barojas kā lopi kaujamai dienai, citi klusi raud par Latviju kā izmisuma zemi, kur neuzdrošinās laist savus bērnus pasaulē... Pat "lēnie igauņi" pozitīvā ziņā ir apsteiguši lecīgo letiņu "politisko daiļrunību" un vēl arvien Latvija dzīvojas valstiskās katastrofas ēnā.

Latvijas veiksmes stāsta neveiksme nr.1- bērni, jaunieši un izglītības lejupslīde vispārējās sabiedrības nabadzības pieauguma kontekstā

 Vai Latvijas "gudrie prāti" , kas iepriekš veidojuši valsts politiku un ietekmējuši cilvēku likteņus mūsu Tēvzemē tomēr izrādījušies ne tik gudri un ne tik tālredzīgi kā daudzkārt mūsu tautā apsmietā kaimiņtauta(igauņi)? Vai tomēr pie vainas būs bezizmēra alkatība un čekas sistēmā rūdītā daudzu veco izglītoto prātu vēlme citus nodot, pārdot, pašiem kāpjot pa karjeras kāpnēm? Domāju, jautājums atbildi neprasa... Mums Latvijā tautas nodevēji ir bijuši vairāk kā daži tūkstoši, bet savu vainu atzinuši labi ja 10cilvēki. Tās paaudzes cilvēku šī brīža Latvijas varas sistēmā un tās aizkulisēs ir, kā nacionālisti to mēdz teikt:"kā utis kremlina kažokā" ... 

 Tad pajautāsim sev paši un, lai to nepiemirst darīt arī 100 un vairāk gudrīšu armija valsts pārvaldē:"KĀ UN KĀDU LATVIJAS NĀKOTNES CILVĒKIEM, ŠĪ BRĪŽA BĒRNIEM UN JAUNATNEI, VĒSTĪJUMU MĒS NODODAM PAR LABĀKU LATVIJU, JA BĒRNU VAIRĀKUMS LATVIJĀ REDZ SAVUS VECĀKUS IZMISĪGI CĪNAMIES PAR IZDZĪVOŠANU GENOCĪDPOLITIKAS APSTĀKĻOS?"

 Mēs gribam savos bērnos piepildīt savus labos un neīstenotos sapņus? Ja gribam, tad laiks pamosties no miega un pierādīt darbos, -Dievs svētī Latviju un mēs tam varam ticēt. Tikai piebilde: katram pašam ir jāsāk ar sevi un neformālu pašizglītību un dzīves vērtību reformu, ja gribam, lai mūsu bērnu pašapziņa, izglītotība, erudīcija un, īsi sakot, dzīvotprieks netiktu liegts arī Latvijā!

Laimīgi un ar dzīvi apmierināti cilvēki mācās daudz un nebeidz to darīt, un tādiem neizpaliek arī labāki rezultāti dzīves skolās.

Latvijā cilvēku neapmierinātība un vilšanās sevī un valstī ir nepopulāra un neērta tēma, par kuru nerunā. Cilvēkiem tiek, maigi sakot, aizmālētas acis un ausis ar uzspēlētiem un samākslotiem, dažkārt stipri pārspīlētiem veiksmes stāstiem, bet vilšanās daudzu latviešu sirdīs arvien paliek. Tam visam nav tikai personīgais, katra individuālais faktors, kāpēc esam tur, kur esam, bet lielā mērā Latvijas cilvēku pašapziņu nosaka valstiskais un sistēmiskās ilgtermiņa politikas faktors. VISS, KAS REGULĀRI IETEKMĒ CILVĒKU APZIŅU, NOSAKA TAUTAS TICĪBU, PAŠSAJŪTU, DZĪVOTPRIEKU UN PAŠATDEVI NĀKAMO PAAUDŽU LABĀ UN LIKTENI.

 P.s. Šis raksts lai kalpo kā diskusijas par Latvijas bērnu un jaunatnes izglītību, ceļā uz mūsu valsts pastāvēšanas jēgas formulējumu sabiedrībā. Gandrīz 30.gadus tauta labticīgi ir uzticējusi iepriekš minēto uzdevumu mùsu varas nesējiem un pieredzējusi absolūtu bezapziņas, vienaldzības un ļurbu cienīgu attieksmi no viņu puses. 

MŪSU BĒRNIEM NAV JĀPIEDZĪVO VILŠANĀS, KAS MUMS NAV SVEŠA, TĀLAB LAIKS DOMĀT UN RUNĀT ATKLĀTU UN TIEŠU VALODU LATVIJAS SABIEDRĪBĀ!!! Galu galā, mūsu domas atbalsosies mūsu bērnos un noteiks Latvijas kā valsts un tautas likteni!

Šeit Jūs varat parakstīties uz jaunākām ziņam

Please enable the javascript to submit this form

Komentāri   

0 # Viedoklis 2019-07-10 02:28
Dikti revolucionārs raksts, bet vsp.piekrītu sacītajam.Cik zinu, šī gada rezultāti eksāmenos uzrāda, ka skolēniem labāk veicies anglenē un bēdīgāk matemātikā nekā iepriekš. Autors pareizi saka par to motivāciju. Pavisam noteikti jauniešu angļu valodas apgūšanas mērķtiecība ir saistīta ar viņu domām par savu karjeru visticamākais ārpus Latvijas. Daudzu jauniešu vecāki cīnās par savu bērnu apgādāšanu te kā prot, jaunatne nav stulba. Matemātikas rezultāti nav nekāds superduper kritērijs, kas nosaka cilvēka spējas un iespējas mūsdienu mainīgajā un viltīgajā pasaulē. Saprast un uztvert dzīves matemātisko, rēķinu, aprēķinu un manipulāciju realitāti var arī tādi, kam eksī cipars nav tāds, kas godu darītu pedagogiem.
Atbildēt | Paziņot administratoram

Pievienot komentāru


Aizsardzības kods
Atjaunināt